Notre Damen kellonsoittaja

Suurmusikaali ensimmäistä kertaa Suomessa!

”Notre Damen kellonsoittaja on viiden tähden musikaali”

Esitys  Tampereen teatterissa 13.2.2020

Lähtö Rauman tilapäiseltä linja-autoasemalta  klo 11.45.

Esitys alkaa klo 14.30. Kesto n. 2,5 tuntia. Esityksen jälkeen ruokailu omalla kustannuksella.

Matkan hinta 85,- euroa sisältäen pääsyliput ja bussikuljetuksen. Lippuja varattu 50kpl.

Ilmoittautumiset osoitteella  hannu.suominen@netti.fi  viimeistään 2.1.2020.  Maksu yhdistyksen tilille FI09 5630 0040 6298 49 viimeistään 5.1.2020.

Notre Damen kellonsoittaja jatkaa Tampereen Teatterin upeiden musikaalituotantojen sarjaa.

Notre Damen kellonsoittaja perustuu Disneyn animaatioelokuvaan ja Victor Hugon samannimiseen romaaniin. Musikaali kertoo rohkeudesta ja sorrosta, vihasta ja rakkaudesta – taistelusta paremman maailman puolesta. Sen jännittävät ja mukaansatempaavat tapahtumat sijoittuvat 1400-luvun lopun Pariisiin.

Kellonsoittaja Quasimodo on hyväsydäminen mutta epämuodostunut hylkiö. Kyttyräselkäisenä hän on elänyt koko ikänsä Notre Damen katedraalin suojissa, sieltä koskaan poistumatta. Yksi päivä muuttaa Quasimodon, hänen isäntänsä arkkidiakoni Claude Frollon, oikeudentuntoisen mustalaistyttö Esmeraldan ja urhoollisen kapteeni Phoebusin elämät ikiajoiksi.

Musikaalin on luonut Oscar-palkittu kaksikko, Alan Menken (mm. Aladdin, Pieni merenneito, Kaunotar ja hirviö) ja Stephen Schwartz (mm. Egyptin prinssi, Pocahontas) sekä Peter Parnell. Lumoava musiikki perustuu Disney-elokuvan musiikkiin sekä musikaalia varten sävellettyyn musiikkiin. Suomennoksesta vastaa Mikko Koivusalo.

Kesto 2 t 30 min, sisältää väliajan.

Musiikki Alan Menken
Laulujen sanat Stephen Schwartz